Kom in verzet!

woensdag 30 september 2015 13:46

De man die dit steeds uitspreekt, ons parlement te grabbel gooide door te stellen dat het een nepparlement is. Die man daar wil ik het niet over hebben. Wel over een tegenbeweging van wat hij voorstelt. Niet in verzet komen tegen de vluchtelingen. Maar in verzet komen tegen een cultuur van angst, het zaaien van onrust. Want wat zien we nu, nazi symbolen, haar teksten, vernielingen, nee dat is vast niet wat Wilders ermee bedoeld. Maar het is wel een neveneffect van als je zo een gevoel van angst zaait.

Daarom kom in verzet, niet door angst en onrust te zaaien, maar door klaar te staan, hulp te bieden aan hen die het nodig hebben. Nee we mogen niet het leed, de armoede hier in ons land uit het oog verliezen. Maar zoals oud senator Kars Veling vandaag in het Nederlands Dagblad al stelde, we hebben onze naasten niet voor het uitzoeken. Het kan mijns inziens niet de bedoeling zijn dat we gaan uitkiezen wie wij willen helpen. Wilders begon over Christelijke waarden tijdens de  algemene beschouwingen en liet daarmee zien geen verstand van die waarden te hebben. Ik zou Wilders (en u) willen vragen om Mattheüs 25:42-45 nog eens te gaan lezen.

Mijn oproep is dus simpel: aan allen die ons vragen om onze hulp, biedt hen dit aan, het voorbeeld hebben we gekregen, het is aan ons om ernaar te handelen.

Kom in verzet, laten we werken aan het goede en niet vervallen in angst.

Douwe Hooijenga

Fractievoorzitter van de ChristenUnie in de gemeente Tytsjerksteradiel