Wetter en Willepark

zaterdag 19 december 2015 12:30

Een mooi plan, met veel steun van mensen, verenigingen,  clubs en organisaties. Een plan waar wij vorig jaar erg positief over waren. Ware het niet dat het niet dat wij als raad toen wel gesteld hebben dat de financiering met een 50% subsidie door moet gaan en wanneer dat niet zo is de wethouder bij de raad terug moet komen. Een plan ook waar wij het afgelopen jaar van hebben gezegd dat wij willen herbezinnen op dit plan. Dit heeft drie redenen. Punt één het plan is een grote trekker verloren, namelijk de Leeuwerikshoeve, twee dit zorgt voor een grote verandering in karakter, want met de Leeuwerikshoeve had het plan in onze ogen een meer recreatief en toeristisch karakter, terwijl het nu veranderd naar meer een sportzone. Dat maakt het voor ons een ander plan en naast de vele investeringen, kunstgrasvelden, zwembad Burgum en de renovatie van sporthal westermar die nog komen gaat. Vinden wij dat, zoals wij ook opgeroepen hebben de gemeente eerst maar eens moet inventariseren wat er allemaal nodig is en nog komen gaat aan onderhoud en investeringen in sport, zijn er nog meer vragen/ wensen in andere dorpen ook bijvoorbeeld. Punt drie, de financiering en exploitatie van het hele plan is nog niet rond. Om dan nu zonder een inhoudelijke discussie over het plan, nog eens goed te kijken naar de invulling van het terrein zomaar 770.000 euro hierin te investeren, is wat ons betreft geen optie, hoe mooi en positief het plan ook is. Zo florissant zien de financiën van onze gemeente er heelaas niet uit de komende jaren. De wethouder zou terugkomen bij de raad en dat kan niet alleen door de raad te informeren dat het geld van het plan waar wij vorig jaar zo positief en vóór waren, zomaar door te schuiven naar het plan van het Wetter en Wille park. Dit te doen zonder de raad hierin van een gedegen plan te voorzien en de raad de mogelijkheid te geven om opnieuw zich écht te buigen over dit plan. Want dat er iets moet gebeuren met het terrein dat is duidelijk, er lag een mooi plan en er ligt nu een plan maar neem de raad hierin serieus.