Corien Lambregtse

11 Corien Lambregtse GR22

Mijn naam is Corien Lambregtse, 48 jaar en ik woon in het prachtige Wyns.
De coronacrisis heeft de even wereld stilgezet. De crisis rond het klimaat en de biodiversiteit zullen nog veel meer impact hebben. We lopen tegen de grenzen aan van de draagkracht van onze planeet. De toekomst van de aarde hangt voor een belangrijk deel van ons af.

De ChristenUnie gelooft in rentmeesterschap. De aarde is niet ons eigendom, we geven haar steeds door, van de ene generatie naar de volgende. Dat besef vraagt radicale keuzes die tegen ons eigen, korte termijn belang ingaan. Maar het zijn keuzes uit hoop en uit liefde.

De ChristenUnie is een partij die daarin voorop kan gaan. Woorden als duurzaamheid, inclusiviteit, rentmeesterschap, voorzorg, zorgzaamheid en verantwoordelijkheid hebben alles te maken hebben met een christelijke visie op de schepping en de samenleving.
Ik vind het enorm belangrijk dat we in Fryslân en Tytsjerksteradiel samen op zoek gaan naar manieren om te verduurzamen. Dat we alle initiatieven en ideeën steunen die daaraan bijdragen. Dat we zorgen dat iedereen mee kan doen in de enorme transities waar wij als samenleving voor staan. Daar wil ik recht aan doen.