Persbericht - Douwe Hooijenga opnieuw lijsttrekker ChristenUnie Tytsjerksteradiel

Lijsttrekkerwoensdag 20 december 2017 08:10

Na een succesvolle eerste raadsperiode is Douwe Hooijenga door de leden van ChristenUnie Tytsjerksteradiel opnieuw gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. De 30-jarige zelfstandig ondernemer zit momenteel samen met Jantsje van der Veen (39) uit Eastermar in de gemeenteraad. Zij zal opnieuw de tweede plaats op de kieslijst van de ChristenUnie innemen. De 63-jarige Dick Jager uit Sûwâld staat op de derde plaats. Hij is achter de schermen al een aantal jaren betrokken bij de partij.

‘Vier jaar geleden zijn we met een nieuw team begonnen, waarmee we een herkenbaar geluid in de gemeenteraad hebben laten horen. We geloven dat daar nog groei in zit: een derde zetel is dan ook echt ons doel!’, aldus lijsttrekker Hooijenga. Naast bekende namen staat er ook een aantal nieuwkomers op de lijst. ‘Er is een mooie afwisseling in leeftijd, woonplaats en kerkelijke achtergrond.’ Eén van de nieuwe mensen die zich aan de ChristenUnie heeft verbonden is Jolanda Paans, predikant binnen de PKN in Burgum. Zij staat als lijstduwer op nummer 12.