Persbericht: ChristenUnie deelt groot aantal blauwe tulpen uit

20180219-Christen-Unie-4maandag 19 februari 2018 19:52

‘Wie is voor u van grote waarde?’ Met deze vraag ging de ChristenUnie de straat op in Gytsjerk, Hurdegaryp, Burgum en Garyp.

Voorbijgangers konden mensen in hun omgeving nomineren voor een bijzonder bosje blauwe tulpen. Ze kregen de gelegenheid daarbij een persoonlijk kaartje te schrijven voor de ontvanger. Zo werd er zaterdag op maar liefst 70 adressen in Tytsjerksteradiel een bloemetje bezorgd.

Douwe Hooijenga, lijsttrekker van de partij: “Bij de ChristenUnie geloven we dat ieder mens waardevol is. Sommige mensen dragen veel bij aan de samenleving, anderen zijn door ouderdom of ziekte aan huis gebonden. Toch heeft ieder van hen een unieke waarde. Dat onderstepen we met deze actie.”

Onder andere een alleenstaande jonge moeder, buren die altijd het paadje ijsvrij houden, een huishoudelijke hulp die veel meer doet dan alleen poetsen en de vrijwilligers van de kleding- en speelgoedbank werden door bekenden genomineerd. Daarnaast werden er heel veel zorgende, lieve ‘memmen’ verrast met een bosje blauwe tulpen. Ook de oudste inwoner van Garyp, die zaterdag zijn 94e verjaardag vierde, kon op een bloemetje rekenen ‘van heel veel Garypers’.