Manifest “Sterke Gezinnen”

Manifest sterke gezinnen.jpgwoensdag 02 maart 2022 21:00

Hurdegaryp kleurde vanmiddag blauw! En niet zonder reden. Samen met lokale Friese ChristenUnie collega’s overhandigden we ons manifest “Sterke Gezinnen” aan staatssecretaris VWS (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) Maarten van Ooijen. Eén van de initiatiefnemers van dit manifest is ons zittend raadslid Jantsje van der Veen. Met dit manifest in de hand wil Mireille van der Meer het geweldige werk van Jantsje van der Veen de komende periode voortzetten.

Sterke gezinnen: “Een veilige basis voor kinderen en jongeren, dat zou het gezin moeten zijn. Een plek waar je jezelf mag ontplooien, je talenten mag ontdekken, grenzen mag opzoeken en een plek waar je gezien wordt. Toch is dit niet voor elk kind vanzelfsprekend. Met dit manifest willen wij zorgen dat dit verandert”.

Maarten van Ooijen kwam naar Friesland om dit manifest in ontvangst te nemen en omdat hij hier nu toch was konden we hem gelijk laten zien wat voor een mooi initiatief we hier in Tytsjerksteradiel hebben. Het Stationnetje van Kearn Welzijn vóór en dóór jongeren. Wat een inspirerend bezoek en wat geweldig werk doen de jongeren daar en wat mooi dat we dit ook aan de staatssecretaris van o.a. Jeugdzorg konden laten zien.

De gesprekken gaven stof tot nadenken en zetten aan tot actie, zowel landelijk als lokaal.

Manifest sterke gezinnen